Tænder på pik

brevkassespørgsmål

Tænder på pik

brevkassespørgsmål af
Mathias
16 år
Oprettet 3 år 6 måneder siden

Hej, jeg er en dreng på 16 år som er 100% hetero (tror jeg) for sagen er den at jeg tænder på pik, men ikke følelsesmæssigt på drenge og bliver med med at tænke på hvordan det må være at sutte pik. Vil også på en måde gerne prøve det.

Svar:

Hej med dig.

Du skriver, at du er ret sikker på, du er heteroseksuel, men at tanken om at sutte pik tænder dig. Jeg forestiller mig, at du måske undrer dig over, hvorfor du tænder på pik, når du nu oplever dig selv som en heteroseksuel fyr. Er det mon sådan, du har det?

Jeg synes, det er rigtig dejligt at høre, at du gør dig tanker om din seksualitet og mærker efter, hvad der tænder dig. Bliv endelig ved med det. I teenageårene sker der rigtig mange hormonelle forandringer i kroppen, og mange unge oplever i denne periode en usikkerhed og forvirring omkring deres seksualitet. Det du oplever er altså helt normalt, og noget også andre teenagere kender til.

Du behøver hverken at forstå, hvorfor du har de seksuelle lyster du har, eller at konkludere noget ud fra dem. Det er bare så godt, at du lægger mærke til dem, for det er lige præcis sådan, man lærer sig selv og sin seksualitet bedre at kende. Måske du på et tidspunkt får lyst til at være sammen med en fyr, måske du ikke gør. Det må tiden vise, og indtil da håber jeg, du vil fortsætte med at gøre lige præcis, som du gør nu - at lægge mærke til dine seksuelle fantasier og forholde dig åben over for det.

Håber du kunne bruge mit svar til noget. Du er altid velkommen til at skrive igen.

Kærlig hilsen Amanda M

AmandaMs billede
Amanda M fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål