For stram til at han kunne komme op

brevkassespørgsmål

For stram til at han kunne komme op

brevkassespørgsmål af
Natalie
17 år
Oprettet 4 år 1 måned siden

Hej Jeg fik et problem, da jeg her for nogle dage siden var sammen med en fyr, som jeg ses med nogle gange. Vi gik i gang med at have sex som vi plejer, og alt var helt godt og fint, men da han så skulle have pikken ind i mig, kunne vi ikke få den ind. Vi prøvede en 5-6 forskellige stillinger, og vi prøvede også at vente lidt, hvor han forsøgte at tænde mig endnu mere, før vi prøvede igen. Det endte med at vi gav op, og jeg gav ham et bj. Jeg forstår bare ikke, hvorfor vi ikke kunne få det til at lykkes. For jeg var virkelig tændt, men det var som om jeg ikke kunne slappe nok af eller noget. Og jeg vil selvfølgelig helst ikke have at det sker igen, da der som regel også går noget tid imellem at vi ses, og det derfor er rimeligt irriterende hvis det så ikke virker når vi så ses. Håber lidt I har nogle gode råd eller fif, til at forhindre at det sker igen. Jeg har haft sex med en anden efterfølgende, og der var alt helt fint... Venlig Hilsen En frustreret pige..

Svar:

Kære Natalie

Tak for din besked. Jeg er ked af at høre, at I har haft en frustrerende oplevelse med sex og jeg kan godt sætte mig ind i, at I rigtig gerne vil have, at det fungere, når i ses. Jeg kan nok ikke give dig nogle "fif", som jeg kan garantere virker for dig, fordi sex er så forskelligt fra person til person.  Jeg vil dog prøve så godt som muligt at give nogle ord med på vejen, som du måske kan tage med dig.

Den oplevelse, du oplever er i din besked, er ikke unaturligt for kvinder. Der er rigtig mange, som oplever, at det af og til kan være svært for fyren at trænge ind, hvilket kan skyldes mange forskellige ting. F.eks. at man ikke er våd nok. Du skriver i din besked, at du har en mistanke om, at din oplevelse skyldes, at du ikke har kunnet slappe nok af. Hvordan tror du, det kan være? Måske har du mange tanker i hovedet for tiden? Måske har der været noget mellem du og din fyr, som har gået dig på?  Ikke desto mindre så er det som sagt helt normalt, at det af og til sker.

Når man har sex er det hele kroppen, der bliver involveret - både det fysiske, det mentale og det følelsesmæssige. Det betyder også, at hvis man eksempelvis har mange tanker eller andet, der gør, at man ikke er 100 % mentalt tilstede, så kan det gøre, at man ikke kan blive våd nok til, at fyren kan trænge ind. Også selvom man er meget tændt, som du oplevede. Har du prøvet at snakke med din fyr om det? Kan det tænkes at  være en mulighed, hvis I ikke allerede har snakket om situationen? Måske er der noget i jeres relation, der gjorde, at du havde svært ved at slappe nok af og har været anspændt? Grunden til at jeg kommer til at tænke på det er, at du afslutningsvis i din besked nævner, at du sideløbende har sex med en anden fyr, hvor du ikke har det samme problem. Jeg tænker derfor, at I gennem en snak kan lære hinanden bedre at kende i situationer som denne, og at det kan være positivt ift. at finde ro omkring det. At tale om tingene giver rigtig tit god mening og kan være med til at løse op for ens anspændthed - nogle gange uden at man ved at den er der.

Jeg vil også lige sende en tanke mere din vej. Fordi du ser og har sex med to fyre sideløbende, kan det være en rigtig god idé at tænke på prævention, hvis du/I ikke allerede bruger prævention. Her tænker jeg især på kondom som prævention, fordi det også beskytter mod køns- og seksuelle sygdomme. Hvis du og dine partnere ikke er blevet det endnu, kan det også være en god idé også at blive tjekket for kønssygdomme hos lægen. Kondomet beskytter både mod graviditet og kønssygdomme, men kønssygdomme kan også overføres gennem oralsex. Det kan derfor være en rigtig god idé at blive tjekket, så I ikke smitter hinanden. Især hvis begge fyre også har andre seksuelle partnere andre ved siden af dig.

Jeg håber du kan bruge mit svar

De bedste hilsner fra
Malou

Batesis billede
Malou fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål