stalker

brevkassespørgsmål

stalker

brevkassespørgsmål af
jon
16 år
Oprettet 5 år 4 måneder siden

hej der er en som stalker mig jeg plejede at gå i klasse med ham men min lærer fik mig smidt ud men det er irrelevant det bare lige info hvordan jeg kender ham ok hej han har hacket min vens steam konto tror jeg fordi de beskeder der kommer fra den er ikke dem som jeg er vant til han skriver som ham jeg gik i klasse med og han skriver jeg skal komme til ham og han kan se mig og sådan noget ja lille skræmmende hvad kan jeg gøre lille hejhej

Svar:

Hej J,

Det lyder som en super træls omgang.

Hvis du tror, at ham stalkeren har hacket din vens konto, og nu prøver at komme i kontakt med dig derfra, synes jeg først at du skal tage fat i din ven og høre om han kan logge ind, og om det er ham der har skrevet til dig. -Måske du kan få fat I ham på Facebook, Snap eller lignende.

Hvis du føler dig skræmt over de ting han siger - og det forstår jeg godt, det lyder ret ubehageligt - skal du først sige til ham, at han skal lade være med at skrive den slags. Hvis han ikke hører efter, så skal du melde ham til enten Steam (https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=1927-RTSV-6909), eller til politiet (https://politi.dk/da/anmeld). Hvis du melder ham til Steam i første omgang, skal det være på engelsk - du må gerne få en voksen til at hjælpe dig.

Stalkeren gør flere ting som er enten forbudte på Steam, eller ulovlige iflg. politiet, nemlig: Hacker en anden brugers konto, sender trusler, og lader som om han er en anden. Du har en rigtig stærk sag at gå videre med, hvis han ikke stopper når du beder ham om det.

Held og lykke,
//Christian

Christians billede
Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål