Stadig jomfru

brevkassespørgsmål

Stadig jomfru

brevkassespørgsmål af
Niels
17 år
Oprettet 3 år 5 måneder siden

Hej cyberhus jeg er en dreng på 17 år som stadig er jomfru, jeg er næsten lige startet på efterskole og næsten alle drengene er ikke jomfruer mere. Jeg ville bare høre om det er normalt stadig at være jomfru når man er 17 år, da jeg føler alle bare ikke er jomfru. De driller mig og siger jeg skal til at komme igang hver dag og jeg er ved at blive rimelig træt af at høre på det. Over halvdelen af mine gamle venner er også jomfruer men næsten ingen er på efterskolen. Er der noget jeg kan gøre? for jeg ved ikke om jeg er desperat eller om der er noget galt med mig. Skal jeg flirte mere eller hvad skal jeg gøre? Jeg vil nemlig også rigtig gerne af med min mødom

Hilsen en forvirret og måske lidt desperat dreng

Svar:

Hey Niels

Lad mig lige starte med det vigtigste. Du er 100 procent normal. Flere og flere unge venter længere tid, før de har deres seksuelle debut, og rigtig mange er 18 eller ældre før de har sex første gang.

Der er absolut ingen grund til hastværk. Som du selv siger så er de fleste af dine gamle venner også stadig jomfruer, så du er på ingen måder alene.

Jeg tror det at drengene på efterskolen går så meget op i sex, er meget almindeligt. Og at snakke om alt den sex de har og har haft, kan også være helt almindelig. Mange kan faktisk have det sådan, at de tror at alle andre har haft sex, og at man er unormal eller mærkelig hvis man ikke har. Derfor kan nogle også finde på at sige at de har haft sex, selvom de slet ikke har. Jeg ved jo ikke om det er sådan på din efterskole. Men det ville ikke være første gang at drenge lyver sig lidt mere erfarne end de virkelig er, fordi de er bange for at være udenfor.

Lige meget om de andre drenge har haft sex eller ej, så tænker jeg ikke dit sexliv vedkommer dem. Du har som sagt ikke travlt, og du behøver ikke stå til regnskab overfor dem. Jeg kan godt forstå du er træt af at høre på dem, og måske du bare skal sige til dem at du har styr på det selv, og ikke behøver deres meninger om hvad du skal.

Du har ikke travlt, men hvis du selv har lyst til at have sex er det selvfølgelig okay. Jeg tror ikke der er en bestemt eller enkelt vej til sex. Ja...du kan flirte mere. Men det handler jo også om at finde nogen, som man er glad for og tryg ved. Én man har lyst til at være så intim med. Sex er ofte bare bedst når det er med et menneske man føler dig rigtig tryg med. For de fleste er det en kæreste. Det behøver det ikke være, men jeg tænker det er vigtigt at du ikke bare finder et tilfældigt menneske at have sex med.

Sex er meget intimt og særligt første gang, kan man godt føle dig sårbar, og synes det er lidt akavet. Det er helt naturligt og helt okay. Præcis derfor kan det være rart at have sin første gang med et menneske man er rigtig tryg ved.

Så flirt med de mennesker du holder af, og se hvad der sker. Måske kan det udvikle sig til noget.

Held og lykke med det, Lasse

Lasses billede
Lasse fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål