Sportsdilema

brevkassespørgsmål

Sportsdilema

brevkassespørgsmål af
Amanda
12 år

Hej jeg er lige blevet 12 og ved ikke rigtig hvad jeg skal gå til Jeg har gået til gymnastik,svømning og floorball men jeg har det ikke så godt med holdsport eller en sport med en bold da jeg ikke kan lide at det afhænger af de andre på holdet hvor godt det går lige nu går jeg til spejder men vil gerne gå til noget som er lidt mere aktiv håber på et svar

Svar:

Kære Amanda

Tak for dit brev. Hvor er det fedt, du gerne vil gå til noget sport! Og hvor er det bare sejt, at du har fundet ud af, hvad der fungerer og ikke fungerer for dig. Det er ikke alle, som kan gøre det i din alder.

Der findes mange slags sportsgrene, som man kan gå til i dag. Og der er mange, som ikke indeholder en bold eller hold!
En god sportsgren kunne fx være atletik. Atletik består overordnet af løb, kast og spring. Så der er lidt for en hver smag. Ved atletik får man både styrket sin kondition, hurtighed, motorik, styrke og sociale færdigheder, så det er bestemt en sport, som giver sved på panden.
En anden sportsgren kunne være orienteringsløb, eller o-løb som det også kaldes. Her gælder det om at navigere gennem ukendt terræn ved hjælp af kort og kompas, og hurtigst muligt nå gennem en bane via et antal afmærkede poster. På den ene side skal man holde et højt løbetempo, samtidig skal man have tilstrækkelig ro og overblik, så kortet aflæses korrekt og man undgår fejl. Det er en sportsgren, som kan dyrkes af alle, både børn, voksne og gamle. Måske det er noget, som du har prøvet til spejder?
Derudover findes der et hav af ketchersport såsom tennis, badminton, bordtennis osv. Det indeholder selvfølgelig en bold, men det er lidt noget andet end fodbold og håndbold.

Jeg fandt denne hjemmeside på nettet, som jeg tænkte, du kunne tjekke ud. Måske du kan blive lidt klogere på, hvad der af sportsgrene, som kunne være noget for dig. Linket er lige her.

Jeg håber, du finder noget sport, som du bliver glad for og som kan give dig sved på panden!

Kærlige knus,
Anna

AnnaIMs billede
Anna fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål