Spørgsmål om når jeg har stiv pik

brevkassespørgsmål

Spørgsmål om når jeg har stiv pik

brevkassespørgsmål af
Hans
16 år

Hej vil gerne lige spørge om det er normalt når man får meget stiv pik at den ligger op langs maven og kan virkelig ikke rykke på den når det er og det jeg er mest nervøs for er om når jeg skal have sex om det bliver et problem

Svar:

Hej Hans,

Det er et rigtig godt spørgsmål, du stiller. Jeg forstår godt, at du tænker over det og gerne lige vil vide, om det er helt normalt. Det er faktisk ganske normalt, at pikken ikke står lige ud i luften, men enten svinger til den ene eller anden side, eller peger opad eller nedad i mere eller mindre grad.

Det medfører sjældent gener eller vanskeliggør samleje. Men pikken kan godt være så skæv eller krum, at det er svært at gennemføre samleje, eller at det gør ondt at få rejsning/have sex. Jeg tænker ikke umiddelbart, at det er det, der er tale om i dit tilfælde, men hvis du oplever smerte, eller at det er svært at have sex, når du en dag skal det, så findes der nogle behandlingsmuligheder (operation og medicin), som kan afhjælpe problemet. Men det er altså kun i meget få tilfælde, at skævheden skal behandles.

Det har ikke den store betydning, hvilken retning ens pik peger. I nogle sammenhænge kan det måske ligefrem være en fordel, at den er lidt skæv. Når man har sex, og man ligger ovenpå en pige, er det ret smart at have en pik, som peger opad, fordi det ligesom passer sammen.

Jeg håber, at du kan bruge mit svar.

Kram Ulrikke

Ulrikkes billede
Ulrikke fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål