Udslæt på kroppen

brevkassespørgsmål

Udslæt på kroppen

brevkassespørgsmål af
Anna
19 år
Oprettet 7 år 3 måneder siden

Hej cyberhus.

Jeg har fået noget udslæt ved armhulerne, maven, og ved starten af skridtet. Det kunne godt ligne lidt blærer, men det klør og er lidt rødt.

Jeg er i gang med at tabe mig, og udslættet det er kommet i løbet af, at jeg har tabt mig. Jeg spiser mindre og har droppet at spise kød, men jeg tager vitaminpiller. men ved ikke om det kan have noget med det at gøre. Vil bare gerne vide om man kan gøre noget?

Håber  det er til at forstå det jeg har skrevet.

Svar:

Kære Anna

Mange tak for dit spørgsmål. Det lyder ikke rart med kløende udslæt, jeg håber det er blevet bedre. umiddelbart tror jeg ikke, at det har noget med din kostændringer at gøre, men kostændringer kan jo påvirke kroppen på mange måder.

Udslæt er desværre rigtigt svært at udtale sig om, når man ikke kan se det.

Mit bedste råd er at tage forbi din læge, men jeg skriver lige lidt mere.

Kunne der være noget du ikke kan tåle? det lyder som om at udslættet sidder både steder der kunne blive vaene og svedige, men også steder man måske barberer. Så måske der er noget barberskum, sæbe eller vaskemiddel du ikke kan tåle.

Da det er varme steder kunne jeg også mistænke svamp. Men det er rigtigt ritigtg svært at komme med et endeligt svar.

Hvis du tror det kan være allergi kan du jo prøve at skifte sæbe/vaskemiddel. Hvis ikke er det nok nødvendigt med en tur forbi lægen.

Jeg håber som sagt, at udslættet er i bedring - og så er det også helt ok at vente og se an.

Med venlig hilsen

Eva

Evas billede
Eva fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål