Udflåd lign. I klitoris

brevkassespørgsmål

Udflåd lign. I klitoris

brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år
Oprettet 7 år 2 måneder siden

Hej!

Jeg har nogle gange oplevet de sidste par måneder, at jeg har haft noget udflåd lign ved min klitoris åbning. Det er hvidt og meget tykt, det har lidt en underligt lugt, men minder, for mig, meget om udflåd, bare tykkere. Er det noget jeg burde undre mig og være nervøs over - eller er det noget helt normalt?

På forhånd, tak for svar.

Svar:

Hej med dig!

Mange tak for dit spørgsmål! Der er mange derude der har samme spørgsmål som dig.

Udflåd kommer i mange former og mængder, det varierer alt efter hvor du er i menstruationscyklus. Jeg kan forstå, at du har haft udflåd der er mere tykt og hvidt end det plejer at være, og at det har haft en anden lugt.

Som jeg har nævnt, så kan udflåd variere rigtig meget. Hvis udflåddet bliver grynet (kan minde lidt om hytteost), og lugter lidt af fisk, så skal man overveje, om man kan have en svampeinfektion i skeden. Svamp kan komme af en ubalance i den naturlige bakterieflora i skeden. Det kan ske hvis man vasker sig hyppigt, eller vasker sig med sæbe der ikke er beregnet til intimvask. En svampeinfektion kan også komme hvis man dyrker hyppig sex eller har sex med en ny fyr (helt naturligt vil hans bakterier blande sig med dine, og kan skabe en ubalance).

Hvis du har symptomer der kunne tyde på svamp, så synes jeg, at du skal kontakte din læge, de kan hjælpe med en hurtig svampekur.

Jeg håber, at jeg har givet dig lidt svar du kan bruge.

Mange hilsner

Marie

MarieHKs billede
Marie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål