Udflåd

brevkassespørgsmål

Udflåd

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Oprettet 9 år 7 måneder siden

jeg synes jeg oplever noget meget underlig med min udflåd.

når den kommer ud, er den stadig hvid og tyk, ret normal vil jeg mene, men så bare efter 30-60 bliver den sådan lidt grønligt, synes ikke jeg har oplevet det før, er det dårligt eller?

Svar:

Hej med dig.

Tak for dit spørgsmål. Jeg kan forstå, at du undrer dig over, at dit udflåd ændrer sig når det er kommet ud.

Jeg synes umiddelbart at det du beskriver lyder meget normalt. Det er nemlig normalt at udflådet ændrer karakter når det kommer ud og bliver mere gul/grønligt. Dette skyldes en forandring der sker når de naturlige mælkesyrer i udflådet kommer i kontakt med ilten i luften.

Du beskriver ikke noget med smerte, svie eller dårlig fiskeagtig lugt og sålænge du ikke har det så synes jeg ikke at du behøver at blive undersøgt nærmere.

Så jeg vil sådan set blot råde dig til at følge da almindelige hygiejneanbefalinger, som jo er, at man ikke skal vaske sig i selve skeden og blot vaske de ydre dele maksimalt én gang dagligt med mild sæbe eller specialsæbe med lav pH-værdi (som f.eks. Vivag) og sørge for at tørre sig godt efterfølgende.

Jeg håber du kan bruge mit svar. Ha' det godt.

med venlig hilsen

Morten

MortenSs billede
Morten fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål