Tilskud til medicin

brevkassespørgsmål

Tilskud til medicin

brevkassespørgsmål af
Thomas
20 år

Jeg står i den situation, at da jeg fik konstateret skizofreni, blev jeg smidt et antipsykotisk medikament, og det har så en mulig bivirkning, som er yderst sjælden, og man har derfor valgt ikke at skrive den på indlægssedlen, men det er forhøjet blodglucose, og min læge pådagede først en måned efter jeg fik min medicin, at den havde i hele den måned tredoblet mit blodglucose, og har derfor resulteret i at min bugspytkirtel er gået på pension, altså jeg har fået diabetes 1...

Mit spørgsmål er, om det er muligt for mig, bosat i Ringkøbing-Skjern Kommune, at søge om noget tilskud til psykofarmaka, min insulin, og mine over fordoblede madudgifter, men uden at jeg skal opfylde en minimumsudgift?

Svar:

Hej Thomas

Det kan godt være lidt af en Jungle at finde rundt i regler om tilskud, så kan godt forstå du er i tvivl.

Jeg vil meget gerne henvise dig til at logge på vores kommunechat. Hver mandag kl. 18-21 og hver torsdag kl. 14-17 sidder rådgivere fra RingKøbing-Skjern klar til at rådgive, og jeg er sikker på at de vil kunne hjælpe dig godt på vej, da de netop kender til de lokale forhold i din kommune.

Du finder deres chat her

Bedste hilsner
Niels-Christian