Tør hovedbund og skæl

brevkassespørgsmål

Tør hovedbund og skæl

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Kære Cyberhus, Jeg har haft problemer med tørhovedbund og skæl i et par måneder nu og jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre! Jeg har prøvet at bruge en skælshampoo fra matas men den virker ikke, det er faktisk begyndt at gøre ondt og svie i min hovedbund når jeg bruger den så nu bruger jeg bare en almindelig shampoo. Jeg har prøvet at få masseret olie i hovedbunden to gange af min mor men efter et par dage var den gal igen. Nu har jeg gjord det jeg vidste man kunne og nu ved jeg ikke hvad jeg skal gøre. Det er MØG irretrende. Jeg har sort lag og når jeg vågner kan man se de små skæl over det hele hvor mit hår har ligget, det er virkelig ulækkert. Det ligner nogen har drysset sukker udover hele min seng! Please hjælp mig :(

Svar:

Hej med dig

Jeg synes, du skal prøve med en rigtig skælshampoo, som du kan købe på apoteket. Den hedder Nizoral shampoo 1% og indeholder et svampedræbende middel. Shampooen er ikke på recept. Den skal du bruge 2 gange om ugen i 2-4 uger. Du vasker dit hår som du plejer. Derefter masserer du nizoral shampooen ind i dit hår og godt ned i hårbunden. Så lader du det sidde i 3-5 min, før du skyller shampooen ud.

Hvis den ikke virker, skal du går skal din læge. Han/hun vil kigge på din hårbund. Det kan være du skal have en stærkere skælshampoo, eller at du skal have en anden behandling.

Pøj pøj med det

Kathrine