Spørgsmål

brevkassespørgsmål

Spørgsmål

brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år

Hej, Jeg har fået en knæoperation i torsdags, (havde vredet knæet af led, og fået brud på knæskallen) Jeg går nu med en Don Joy Skinne og krykker.. Men jeg er blevet lidt bange for noget... Kan man let få blodpropper i benet efter en operation? Kender en del, der har fået knæoperatioer, og der er der intet sket, men jeg er lidt nervøs, undksyld :'( Den nervøse pige

Svar:

Til den nervøse pige

Det må have gjort rigtig ondt at vride knæet af led, men det er dejligt at høre at du har overstået operationen.

Hver gang man får immobiliseret en arm eller et ben, f.eks. når benet sidder i en skinne, så er der en meget lille risiko for at man kan få en blodprop i armen eller benet. Men den risiko er MEGET lille, når du er så ung som du er.

Hvis mit svar ikke har beroliget dig, eller der er andre ting som du er urolig for, så ville det være en god idé hvis du kontaktede din læge igen, så du kan tage en snak med ham/hende om det.

Venlig Hilsen
Iben