seroquel

brevkassespørgsmål

seroquel

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år

har engang taget 600 mg seroquel. men nu er jeg helt nede på 200 mg.. men tager dem ikke så tit mere. fordi jeg kun har brugt dem til at få søvn.. men hvor lang tid går der, for at pillen er ude af kroppen.. når man ikke tager dem... signe..

Svar:

Hej Signe

Lad mig først svare på dit spørgsmål. Hvis du tager 200 mg seroquel på en gang, vil det være ude af din krop efter ca. 40 timer. Det vil dog afhænge af din krop´s evne (eller mere korrekt din levers) til at omsætte medicinen. Nogle mennesker er langsom-omsættere eller hurtig-omsættere og så er medicin hhv længere og kortere tid i kroppen før udskillelse.

Når det er sagt, sidder jeg og tænker på, hvorfor du stiller det her spørgsmål. Er det bare almindelig nysgerrighed, eller ligger der noget andet bag?

Du skriver at du tager/har taget seroquel for at få sovet. 600 mg seroquel er en pæn høj dosis til behandling af søvnforstyrrelser, og der kan selvfølgelig være tilfælde hvor man når op på sådan en dosis for at få den effekt man vil have, men jeg tænker om der er andre grunde til at du har været i behandling med seroquel? Da jeg jo ikke kender dig, kan jeg ikke vide det, Signe.

Jeg vil altid anbefale, at man snakker med sin læge, inden man trapper ud af medicin.

Mange hilsner fra Kathrine