selvmord

brevkassespørgsmål

selvmord

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år

Jeg vil gerne dø, men jeg ved ikke helt, hvad jeg skal gøre. Er der forskel på hvad der sker, når man er død efter hvordan man dør? Igår spiste jeg 16 panodiler 4 kodimagnyler og 2 sovepiller. Jeg vågnede i nat og kastede op og så har jeg haft kvalme og hovedpine hele dagen idag. Nu har vi ikke flere piller og jeg ved ikke, om man må købe dem selv, når man er 12 år. Jeg har prøvet at tage en plastikpose over hovedet. Men jeg tog den væk, fordi jeg ikke ku' få luft. Jeg bor alene med min far (min mor lavede selvmord da jeg var 8 år. Savner hende). Min far vil nogen gange have at jeg røre ved ham og giver ham blowdjob. Det er vemligt men jeg vil ikke sige det til nogen for så kommer han i fængsel og så har jeg slet ikke nogen forældre. Kan jeg blive gravid hvis jeg sluger hans slim, jeg har ikke fået mens endnu? Jeg tror ikke på Gud. Men hvad sker der så når man dør? Kommer jeg til at se min mor igen? Jeg har ikke spist og drukket noget hele dagen idag, hvor lang tid tager det at dø af sult. Jeg har tabt 8 kg siden 15. februar fordi jeg har fulgt nogle pro ana diæter. Men nu vil jeg stoppe helt med at spise indtil jeg dør. For jeg vil gerne dø snart. Hvor lang tid går der? Jeg vejer 40,3 kg og er 164 cm. Er der noget jeg kan gøre for at det går hurtigere? Håber at du vil hjælpe mig. Miss Foster

Svar:

Kære pige, 12 år

Ud fra det du skriver kan jeg høre at du har det meget svært, og at du har brug for hjælp. Du har været rigtig meget igennem, og derfor syntes jeg også det er rigtig godt at du skriver herind.

De piller som du har spist er skadeligt for din krop i store mængder, derfor er det vigtigt at du snakker med en læge med det samme. Du kan ringe 112 og fortælle dem hvilke og hvor mange piller du har taget. Så vil de hjælpe dig, og fortælle dig hvad der skal ske. Det er også vigtigt at du fortæller at du har kastet op i nat, og har haft kvalme og hovedpine. Du kan også ringe til vagtlægen, men hvis du ikke kan finde deres nummer, så ring 112.

Det er rigtig hårdt at miste sin mor, og jeg kan godt forstå at du savner hende meget. Når man er ked af det, så er det godt at få snakket med nogen om det, for de tanker som du går med skal du ikke gå med alene. Det kan være at du kender en voksen som du har det godt med, som du kan fortælle hvordan du har det. Det kan måske være din klasselærer eller måske en voksen i din familie?

Du skal vide at der er andre muligheder end at dø, og at du kan få det bedre. Men hvis det skal ske at du skal få det bedre, så er det vigtigt at du får snakket med nogen om hvordan du har det.

Du kan ikke blive gravid ved at du sluger hans slim, men det betyder ikke at det er i orden hvad din far gør ved dig. Det din far gør er ulovligt og det skal stoppe. Og det kan stoppe, men kun hvis du får snakket med en anden voksen som det.

Jeg vil gerne at du læse Micks indlæg om hvordan hans far misbrugte ham og hvordan han i dag har det godt fordi han fik hjælp at nogle voksne. Hans indlæg hedder ''Der er lys for enden af tunnelen'' og viser at det er vigtigt at bevare håbet og troen på livet - og at livet på et opholdsted kan være godt.

Hvis du gerne vil snakke med en anonym voksen om hvad der er sket, så kan du logge på cyberhus chatrådgivningen. Her kan du være anonym og snakke med en voksen om hvordan du har det, og hvordan du kan få hjælp.

Chatrådgivningen har åbent, mandag-torsdag 15.00 – 19.00

Du kan få det det bedre, men det vigtigste er at du får ringet til lægen med det samme.

Venlig Hilsen

Iben