Problemer ved onani?

brevkassespørgsmål

Problemer ved onani?

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Oprettet 7 år 1 måned siden

Hej Cyberhus

Jeg har oplevet flere gange, at når jeg onanere, eller bare prøver på det, så trækker min numse sig ind og spænder. Hvis jeg så får udløsning, så kan jeg godt have problemer med at skulle pølle nogle dage efter.

Jeg kan også fornemme det, hvis det er sket om natten, da jeg så har svært ved at gøre det efter da. Og problemet i det er, at der så kan gå flere dage, og så gør det ondt at få ud.

Er det normalt at numsen gør sådan noget? Og hvis ja, så skal jeg formentligt bare håbe ikke at det sker, men kan det så også ske, hvis jeg skal have sex?

Hilsen 16-årige dreng

Svar:

Hej 16 årige dreng.

Hudområdet omkring din tissemand, testikler ( boller ) og dit anus er fyldt med nerver. Det er dine balder også. Aller sammen nerver som ved berøring eller ophidselse bliver "tændte" og som er med til, at du får en behagelig fornemmelse ved tanken om sex, berøring, onani og sex. Nerverne hænger sammen på kryds og tværs og området omkring dit anus og mellemkød ( det lille stykke mellem din tissemand og anus ) er især fyldt med masser af nerver.  Derfor kan du godt få den fornemmelse af og opleve, at dit anus og numse laver rykninger/spænder sammen under onani og udløsning. Dette kan også være forklaringen på, at du har problemer med at have afføring bagefter. Det kunne nu også lyde som om, at du har tendens til forstoppelse - så du skal drikker masser af vand dagligt og spise varieret med grønt, frugt og proteiner, så du undgår forstoppelse.  Du skal ikke være bange for at have sex, det skal nok gå.

Du skriver ikke noget om, om det gør ondt når du kommer.  Hvis det gør ondt ved udløsning, hvis der er blod i din sæd eller blod, svie og/eller smerter fra anus, så skal du gå til lægen og undersøges. Men ellers skal du bare tage det helt roligt.

Venlige hilsener

LærkeTAs billede
Lærke har svaret på dette spørgsmål