Mine bryster!!

brevkassespørgsmål

Mine bryster!!

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 6 år 7 måneder siden

Hej cyberhus!! Jeg har et problem med mine bryster, det er sådan at jeg får nogle gange sådan nogle tydelige blodårer på mine bryster, og jeg forstår virkelig ikke hvorfor! Nogle gange er de der, andre gange er de der ikke. Jeg har også sådan nogle rødlige/brunlige cirkler rundt omkring mine brystvorter!! Er meget bekymret

Det er sådan, at jeg har flade brystvorter, og jeg ved ikke rigtig, hvorfor jeg har det? Det jo ikke sådan, normale bryster ser ud.

Svar:

Kære cyberhusbruger.

Tak for dit spørgsmål. Jeg er helt sikker på, at der også er andre piger derude som sidder med den samme undren som kan bruge dette svar.

Bryster kan jo se ud på alle mulige måder uden det er forkert. Bryster kan også sagtens ændre sig, dels i forhold til menstruationscyklus pga hormoner men også i forhold til om man lige har været aktiv eller om man har det varmt eller koldt.
I forhold til dine konkrete spørgsmål, så er det meget normalt med blodåre på brysterne som sagtens kan variere fra dag til dag.
Det er også meget naturligt at have flade brystvorter. Nogle har direkte indadvendte brystvorter, andre har brystvorter som er næsten helt flade hvis brystet er varmt men hvor brystvorten bliver mere pegende og hård hvis brystet fryser lidt. Man kan også have hårde brystvorter hele tiden. Det er alt sammen helt normale forskelle.

I forhold til de rødlige/brunlige cirkler du beskriver rundt om brystvorterne, så ved jeg ikke med sikkerhed hvad det er. Hvis det er noget som genere eller som du er bekymret for, synes jeg du skal gå til din egen læge og lige få kigget op det. Det er slet ikke sikkert at det er noget alvorligt eller noget som skal behandles, men det er svært at bedømme hvis man ikke har set det.

Der kan ske mange ændringer med brysterne igennem puberteten, som er helt normalt. Men er man i tvivl er det altid helt okay at spørge til råds.

Mvh Christine, Læge.

ChristineRs billede
Christine har svaret på dette spørgsmål