menstruation væk

brevkassespørgsmål

menstruation væk

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

hej jjeg er en pige på 15 år er 165 g vejer 53 kg. Jeg har nu ikke haft min menstruation i lidt over 5 mdr. jeg er virkelig bekymret. kan det være den aldrig kommer igen? jeg fik min menstruation for 2 år siden og den har altid været uregelmæssig men aldrig 5 mdr. hvad skal jeg gøre, kommer den tilbage?

Svar:

Hej pige!

Jeg kan godt forstå at du undrer dig lidt, når din menstruation ikke er kommet i 5 måneder, og syntes det er godt at du spørger til det.

Som du også selv har oplevet så kan menstruation godt være meget ureglmæssig i din alder, og også op til 5 måneder. Jeg synes du skal vente et par måneder og se om den ikke kommer af sig selv. Hvis den ikke kommer, så synes jeg du skal tage op til din læge og få en snak om hvad det kan skyldes.

Du skal også vide, at din menstruation udebliver hvis du er gravid, så hvis du har haft sex med en fyr, så syntes jeg du skulle tage en graviditetestest, som kan købes på apoteket og i almindelige supermarkeder.

Jeg syntes du skulle tage en snak med din mor, din veninde eller en anden som du har det godt med omkring din menstruation. Det hjælper nogle gange og sætte ord på det som man er bekymret for, og have en som ved hvordan man har det. De kan måske hjælpe dig med at købe en grividitetstest, hvis har brug for en.

Venlig Hilsen
Iben