Kunne jeg have været død af det?

brevkassespørgsmål

Kunne jeg have været død af det?

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 7 år 1 måned siden

Jeg tog for nogle dage siden en overdosls med henblik på selvmord. Jeg tog ca. 32 piller hvor halvdelen var melatonin og den anden halvdel var circadin. Jeg blev opdaget (jeg bor på opholdssted) Der blev først ringet efter en ambulance, som valgte at ringe efter psykiatrisk udryknings tjeneste. Ambulancen kørte og efter kom en lægebil med psykiater og politi og blev derefter slæbt ud med magt og jeg fik håndjern på da jeg gjorde modstand. Jeg synes ellers jeg var mere rolig end normalt (har været tvangsindlagt utallige gange) men fik alligevel håndjern på. Blev derefter kørt til hospitalet i politibil og tvangsindlagt på somatisk hvor jeg fik kul, blodprøver, EKG osv og lå indlagt i et døgn.. Mit spørgsmål er bare. Var jeg død af det hvis jeg ikke havde fået kul osv?

Svar:

Hej med dig

Jeg kan forstå at du har det psykisk dårligt og har forsøgt at begå selvmord. Det er jeg selvfølgelig meget ked af at høre, men kan forstå at du er i kontakt med psykiatere. Jeg håber, at du får den behandling du har brug for, så du får det bedre, og ikke igen får den følelse, at den eneste udvej er ikke at leve mere.

Du fortæller at du har taget melatonin og circadin og spørger til om du var død hvis du ikke havde fået hjælp. Det kan jeg desværre ikke svare sikkert på. Der er meget stor forskel fra person på hvor stor en dosis man skal have for det er dødeligt og det spiller også en rolle om man f.eks. tager anden medicin i forvejen.

Jeg håber at du alligevel kan bruge mit svar og at du ikke vil forsøge at tage dit eget liv igen og at du i stedet vil fortælle enten dine behandlere eller venner eller familie hvis du får det dårligere så man kan forsøge at komme det i forkøbet.

med venlig hilsen

Morten

MortenSs billede
Morten fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål