Krop påvirkes af musik :(

brevkassespørgsmål

Krop påvirkes af musik :(

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år

Er det normalt at ens krop kan påvirkes af musik?? Der er nemlig den her sang som kører på Disney Channel, som jeg godt kan lide, men når jeg prøver at synge med er det som om min stemme stopper og bliver lammet? Udover det for jeg lidt svært ved at trække vejret, når jeg hører den :( Er sådan noget normalt? Og er det noget jeg skal være bekymret for?

Hilsen Mike.

Svar:

Hej Mike

Jeg synes, det du beskriver lyder helt normalt. Ofte kan stemmen "forsvinde" når man forsøger at synge toner, der er højere end ens stemmebånd er trænet til at ramme. Det er også helt normalt at føle sig stakåndet, hvis et stykke musik er meget smukt. Også andre store følelsesmæssige oplevelser kan påvirke kroppen. Hvis du har prøvet at være forelsket, vil du sikkert kunne genkende at man kan få hjertebanken, åndenød og blive rød i hovedet af at se den man er vild med. Det er det jeg forestiller mig sker med dig når du hører sangen.

Vh - og glædelig jul - fra Maria

Marias billede
Maria har svaret på dette spørgsmål