komdomspørgsmål

brevkassespørgsmål

komdomspørgsmål

brevkassespørgsmål af
Anonym
23 år

Jeg har lige nogle spørgsmål til præsæd/præsperm og til brug af kondom.

Præsæd/præsperm kan jo også indeholde sædceller. Jeg bruger med min partner kondom som eneste prævention. Men hvis der kan komme præsperm/præsæd ud allerede fra det øjeblik, hvor penis bliver stiv, ligger der så ikke en risiko for graviditet allerede i forspillet, for i den situation kan man vel godt få "kørt" præsæden/præspermen ud over kroppene, så noget havner i skeden?

Når man så er klar til at have samleje, og kondomet skal på: Når man tager kondomet på, risikerer man vel at få overført nogle sædceller med hænderne fra præsæden/præspermen (fra penis) og over på ydersiden af kondomet? Og skal man være opmærksom på, at forhuden ikke kommer til at røre uden på kondomet, mens man tager det på, eller er det ligegyldigt?

Hvad hvis penis bliver slap, mens kondomet er på og inden man går i gang med at have samleje? Så kan der vel også sive noget præsæd/præsperm ud af kondomet?

Svar:

Hej med dig..

Jeg har valgt at sende dit spørgsmål over til brevkassen "Sex, lyst og erotik", fordi jeg tror bedre de er i stand til at svare på hele dit spørgsmål. Du kan finde deres svar inden for maks 10 dage.

Venlig hilsen

Erroll - Cyberhus

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål