Knopper? Alien Virus?

brevkassespørgsmål

Knopper? Alien Virus?

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

Hej cyberhus!. Jeg er en dreng på 13 år, som går og grubler på nogle spørgsmål. Jeg burde nok starte ud med at jeg er bøsse. Jeg har førhen været ved at gå hele vejen med drenge, men jeg skammer mig over mit skridt. Det er sådan at jeg går meget op i hygiejne, lugter godt, se godt ud osv. Men nede i skridtet har jeg i løbet af puberteten fået en masse hvide knopper langs roden, skaftet på penis hoveder og nogle bag forhuden.. Jeg ved ikke om det kønsvorter eller talgknopper eller en alien virus? Jeg har prøvet forskellige naturlige plejer mod det (Butternut squash cremé, Tomat som skulle være godt, citron skræl og diverse) men intet virker. Jeg trimmer mig normalt nede i skridtet eller skraber alt hår væk dernede. Har i nogle forslag til hvordan man fjerne det helt eller måske bare gøre så det er mindre tydeligt? Helst forslag der ikke indblander en læge eller mine pinlige forældre som bare ville skraldgrine og gå og lave sjov med det indtil jeg flytter hjemmefra?

Svar:

Hej med dig.

Det er fuldstændig normalt at have hvide talgknopper på penis og bag forhuden. De kommer, når man kommer i puberteten. Hvis du slet ikke har været i seksuel kontakt med andre drenge eller piger, er der ikke grund til at tro, at det skulle være kønsvorter. Ellers kan du få det afklaret hos lægen, der kan kigge på knopperne og fortælle dig, om det er fx kønsvorter. Kønsvorter smitter og bør behandles.

Talgknopper smitter ikke, det er ikke en sygdom og man gør ikke noget for at fjerne dem, da de skal være der.

Jeg har ikke bedre forslag til, hvordan man fjerner håret i skridtet end at barbere det. Det er vigtigt at bruge en ny, skarp barberskraber, da en sløv barberskraber kan ridse i huden og øge risikoen for irritation og betændelse.

Jeg håber, du kan bruge mit svar!
Mange hilsner Christine

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål