Jeg kan ikke sove!

brevkassespørgsmål

Jeg kan ikke sove!

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Jeg har en fantastisk kæreste, jeg elsker ham over alt på jorden, og jeg ved, jeg kan stole på ham. Vi har været sammen i ca. fire måneder, og jeg har et problem med ham, som jeg ikke har haft med nogen andre før: jeg sover så dårligt, når vi sover sammen, uanset om vi sover hos mig eller hos ham. Jeg har snakket med ham om det. Vi har prøvet at ligge på forskellige måder. Vi har sågar prøvet at ligge i to forskellige senge. Jeg vågner hele tiden, jeg har det ikke varmt eller koldt, han larmer ikke, rykker ikke på sig eller noget som helst andet. Jeg oplever det ikke, når jeg sover sammen med andre, og jeg har ikke oplevet det med tidligere kærester. Det er ret irriterende, fordi han får det dårligt med det. Han får skyldfølelse, og jeg er åndsvagt træt hele næste dag. Jeg elsker stadig at sove sammen med ham, det er så hyggeligt at se ham som det første. Kan det være noget, der ligger i underbevidstheden? "Jeg skal tjekke, om han stadig er her"-agtigt?

Svar:

Hej med dig.

Mange tak for dit spørgsmål. Det er dejligt at høre, at du er så foresket. Men det lyder også hårdt, at du har så svært ved at sove sammen med din kæreste. Jeg synes faktisk, du har været inde på mange forskellige forklaringer på, hvorfor du sover så dårligt, og da du kan afvise dem alle sammen, tror jeg også mest på dit sidste forslag. - At du lige skal tjekke at han stadig er der. Og så måske noget med, at du ligger og irriteres over, at du ikke kan sove, fordi du ved, at du næste dag bliver så træt, og at din kæreste får dårlig samvittighed.

Der er mange, der ikke sover så godt, når de sover med andre, som når de sover alene, men jeg tror på, at dit problem bliver bedre af sig selv med tiden, så du til sidst sover godt om natten, selvom du sover sammen med din kæreste.

Mange hilsner

Christine