hvad kan det være?

brevkassespørgsmål

hvad kan det være?

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år

hej:) i over en uge har jeg haft ondt i mine bryster virkelig meget Men det er gået over nu.. Men efter det gik væk har jeg fået sådan nogle underlige pletter under mine bryster og på mine arme (altså ikke over det hele) Men og de er røde jeg tænkte på hvad det kunne være?

Svar:

Hej med dig

Tak for dit spørgsmål.

Det med bryster i din alder kan også være noget underligt noget at forholde dig til. Man kan nemlig opleve, at man får ondt i brysterne eller at de er ømme ved mindste berøring. Det er helt normalt og det kan være en følelse der kommer og går over et længere stykke tid. det er et udtryk for at man er kommet i puberteten og at brysterne vokser.

Det med pletterne er straks mere underligt. Ud fra det du skriver ved jeg faktisk ærlig talt ikke hvad det er. Jeg tror ikke umiddelbart det har noget med det, at dine bryster gjorde ondt. Den kombination har jeg i hvertfald aldrig set.

Men det lyder som et udslæt og jeg synes, at hvis det stadig er der eller hvis det kløer eller skæller eller noget i den stil, at du skal få din læge til at tage et kig på det.

Håber dette kunne hjælpe dig.

Mange hilsner, Susanne