hvad gørr jeg?

brevkassespørgsmål

hvad gørr jeg?

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år

Hej. jeg ved ikke om jeg har hvid hudorm eller 'lukket komedo' omkring brysterne, men hvad kan man gøre ved sådan noget? det er ligesom nogle bitte små røde knopper. min mor siger jeg ikke skal gå til lægen fordi det er spild af tid, men jeg ved altså ikke hvad det er og hvordan det forsvinder. jeg har haft det i ca. 1 år!? jeg har prøvet bodyloticen men det hjalp ikke hilsen mig

Svar:

Hej du

Det er godt, at du skriver herinde. Der sker mange ting med kroppen når man er i puberteten, og det er godt, at du er opmærksom på det.

For at kunne fortælle dig, hvad det du skriver om kan være, har jeg brug for at se de små røde knopper. Jeg synes det ville være rart for dig at få at vide hvad det hedder. Du kan måske tale med sundhedsplejersken på din skole om det. Hvis din mor ikke selv ved hvad det er, synes jeg helt sikkert, at det kunne være en god ide at tale med jeres læge. Jeg synes ikke det er spild af tid, for det er jo vigtigt for dig at vide hvad det er.

Mvh.

Gowsini