Humørsvingninger

brevkassespørgsmål

Humørsvingninger

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 6 år 6 måneder siden

Hej Cyberhus

Jeg er en pige på 15 år der har helt vilde humørsvingninger for tiden. Det har jeg haft i nogle måneder nu og det bliver bare ved. Min mor siger det bare er "min alder" men kan det godt passe? Er det virkelig normalt at svinge fra glad til at græde på ingen tid? Hvis det er normalt, hvornår stopper det så igen. Og er det noget jeg skal gå til læge med?

kh humørpigen

Svar:

Tak for dit spørgsmål.

Humørsvingninger kan være helt normalt, og det er typisk for teenagere hvor man også kan blive påvirket af hormoner.

Det afgørende er, om det er bestemte ting som gør dog ked af det, og om det påvirker dig så du f.eks har svært ved at finde energi til skole, venner og fritidsinteresser?

Det er formentlig noget som bliver mindre og mindre i løbet af de næste år, og jeg synes ikke du behøver gå til din læge med det i første omgang. Prøv at tale med veninder eller andre på din alder- de kender sikkert til de samme humørsvingninger som dig.

mvh

mads

Madss billede
Mads fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål