Hej igen.

brevkassespørgsmål

Hej igen.

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 12 år 1 måned siden

Hej Cyberhus, Jeg skrev til jer for noget tid siden, fordi jeg gerne ville spørge om hvordan jeg levede sundest. I forbindelse med det, spurgte jeg hvorfor jeg havde en slags halvstore deller på min mave. Der svarede I, at det nok var for at jeg kunne bevæge mig, eller at dellerne nok skulle trække sig hurtigt tilbage, fordi jeg havde tabt mig hurtigt. Det er over et måned siden, og der er ikke sket noget nyt. Jeg vejer stadig det samme, 50 kg, 14 år gammel og er 1,62 høj. Jeg har stadig disse store deller, og det er ikke bare sådan jeg selv opfatter det, andre siger også at de synes det er sjovt jeg har disse deller, på trods af at jeg vejer mindst i min klasse af drengene. Så derfor spørger jeg, hvad man evt. kan gøre, hvis man gerne vil have en slank og tynd, muskuløs mave? Kan det have noget at gøre med min lave højde (mine jævnaldrende er gennemsnitligt 1,75 høje), eller kan der være andre faktorer der spiller ind? Ved godt, at dette indlæg ikke virker som et problem, men da jeg ikke kender andre brevkasser om sådan noget for børn, så skriver jeg det her, sorry. :-) Hilsen

Svar:

Kære du,

Godt du skriver ind igen, hvis du stadig er i tvivl om dit spørgsmål. Så vil jeg prøve at hjælpe dig lidt på vej til at blive klogere på din krop.

Som Line skrev til dig sidst, kan der godt være noget overskydende hud efter et vægttab som dit. Normalt vil 10 kg ikke være nok til at huden bliver slap. Men hos dig, som ikke er voksen, er 10 kg relativt mere og det kan derfor godt forklare den slappe hud på maven. Jeg går udfra at det er mere end almindelig hud, når også dine kammerater kan se det. Heldigvis er huden strammere og mere elastisk hos unge og det vil derfor hurtigere bliver bedre.

Når huden skal strammes ind, er der ikke så meget man selv kan gøre. Du kan fortsætte din træning, som du plejer, og du kan smøre huden med creme hvis den er tør. Ellers så handler det om tålmodighed. Huden skal selv finde tilbage til sådan, som den var før. Og det kan godt tage lang tid - flere måneder. Måske et halvt år.

Så hvis din mave stadig er slap og mærkelig efter sommerferien, så kan du gå til din læge. Han/hun kan bedre undersøge dig og huden og finde ud af hvordan den kan hjælpes på plads.

Håber du kan bruge mit svar og held og lykke med dit.

Venlige hilsner fra Line