Hej

brevkassespørgsmål

Hej

brevkassespørgsmål af
Mille
22 år
Oprettet 7 år 3 måneder siden

Hej

jeg bro p-stav men er begyndt at havde ømme nipples og mine bryster er blivert list store

Svar:

Hej med dig,

Tak for dit spørgsmål.

Jeg forstår at du har en P-stav, og at du har lagt mærke til at dine bryster ændrer sig.

De ændringer du beskriver, er nogle man typisk ser ved hormonel påvirkning. Hormonniveauerne kan svinger af forskellige årsager. F.eks sker der en naturlig månedlig variation, som resulterer i ægløsning og menstruationer. Ligeledes ændres niveauerne løbende igennem livet, især ved puberteten og overgangsalderen. Niveauerne kan også ændres hvis man er stresset, hvis man taber sig eller tager på, hvis man får nyt medicin, eller hvis man er gravid.

Selvom man har P-stav, kan man faktisk godt blive gravid. Sandsynligheden er meget lille, men hvis man oplever ændringer i sin krop, så kan det være en god ide at tage en graviditets-test - enten sådan een du selv laver, eller du kan få den lavet ved din egen læge.

Der kan også være andre årsager til ændringer i brysterne, men udfra det du skriver, kan det være svært at lægge en helt god plan. Jeg vil anbefale at du kontakter din egen læge, der har mulighed for at stille uddybende spørgsmål og undersøge dig. Du er også velkommen til at skrive herind igen, og supplere med yderligere information, så som Seksuelaktivitet, Menstruationskalender, Smertedagbog, Alle andre ændringer du oplever i kroppen (hjertebanken, svedeture, vægtændring, medicinændring, humør, kropsbehåring osv osv).

Jeg håber det kunne bruges som svar på dit spørgsmål.

Mvh David

Davids billede
David har svaret på dette spørgsmål