Gruppeterapi, OCD

brevkassespørgsmål

Gruppeterapi, OCD

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Hej, Cyberhus, Jeg lider af en svær grad af sygdommen OCD, og har netop i dag fået et godt råd; nemlig gruppeterapi. Det skulle eftersigende have en rigtig positiv indsigt på ens psyke. Derfor vil jeg spørge jer, om I ved, om der er nogen som helst form for gruppeterapi i Midt- og Vestjylland for unge i en alder af 15 år? /J

Svar:

Kære J.
Tak for dit spørgsmål.

Du har helt ret, i mange tilfælde er det en god ide med gruppeterapi, da man møder en masse sidestillede mennesker. Der findes dog rigtig mange gode tilbud og hvilket et der er det helt rigtige for dig kan jeg umiddelbart ikke sige. Jeg vil derimod anbefale at du tager en snak med din egen læge. Så kan I i fællesskab finde ud af hvad der passer bedst til dig og lægen kan give dig en henvisning der til.

Jeg håber du kunne bruge mit svar
m.v.h. Anne.