Det er så træls!

brevkassespørgsmål

Det er så træls!

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Hej Cyberhus For lidt over et år siden fik jeg menstruation. Den er blevet rigtig kraftig, og jeg bløder igennem hver nat, også når jeg sover ude, og det er så træls og pinligt. Jeg må ikke få p-piller eller andet af sådan en slags. Er der så nogle specielle bind jeg kan bruge? Det er så træls. Håber I kan hjælpe mig. Kh Marie

Svar:

Kære Marie.

Godt du skriver ind - jeg kan sagtens forstå du er frustreret.. Det er virkelig træls at have så kraftige menstruationer.

Når man har meget kraftige menstruationer, er det en meget god idé at tage en snak med lægen om det. Det er vigtigt, så du kan være sikker på at alt er som det skal være og der ikke er noget alvorligt galt. Lægen vil derfor højst sandsynligt lave en gynækologisk undersøgelse. Du skal ikke være bekymret - jeg tror alt er som det skal være.

Hvis du har meget kraftige blødninger, vil du måske også føle dig meget træt. Det er vigtigt at du spiser sundt og varieret og får nok jern. Det kan du også snakke med din læge om.

Der findes natbind, som kan suge ret meget væske. De er også længere end normale bind, da de skal kunne tåle at du ligger ned. Dem kan du prøve at bruge, hvis du ikke allerede benytter dem? De fleste producenter laver også en super plus model, som kan suge meget. Dem synes jeg du skal prøve.

Sidst men ikke mindst kan du prøve at tale med din mor om det. Man "arver" ofte fra sin mor og det kan være hun kan give dig et godt råd eller to omkring din menstruation.

Held og lykke med det - jeg håber du kan bruge mit svar.

God weekend :-)

Mange venlige hilsner fra Mette