Brun slim af en art

brevkassespørgsmål

Brun slim af en art

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år

Hej, jeg er begynd at få sådan noget brun udflåd af en art der ret tynd men stadig lidt slimet på en måde. jeg er ekstrem bange for hvad det er for har læst lidt rundt på nettet og der står det kan betyde graviditet eller at man er blevet smittet med et eller andet en virus af en art. den ene morgen jeg vognene skulle jeg tisse heletiden men det gik i sig selv hen af dagen og så dagen efter fik jeg det brune ting men frygter hel vild det er det med at være gravid for det har jeg virkelig ikke lyst til at være. please giv mig klar besked vil ikke rende og være usikker mere

Svar:

Hej med dig

Det er rigtig fint, at du skriver ind til os, når nu du er bekymret.

Jeg tror, at det brune i dit udflåd er blod. Når blod ikke er helt nyt bliver det brunt. Der skal meget lidt blod til at give udflåd en nuance, så det behøver ikke at dreje sig om særlig meget.

Det kan sagtens bare være, at det brune udflåd stammer fra lidt blod fra slimhinden i livmoderen, ligesom menstruationsblod, og det er ikke farligt.

Som du selv skriver, kan det også dreje sig om en lille infektion for eksempel med chlamydia, der er en mikroorganisme, der overføres seksuelt. Det kan give et sår eksempelvis ved livmoderhalsen, og det kan få det til at bløde en lille smule, ligesom hvis man har en infektion i huden. Hvis du kan være gravid, er den nemmeste måde, at få det afklaret på ved at tage en graviditetstest.

Hvis det kommer igen og igen og på forskellige tidspunkter, så synes jeg du skal et smut til lægen, som nok vil lave en gynækologisk undersøgelse for at se om det kan give en forklaring.

Håber du kan bruge mit svar

Kærlig hilsen

Kathrine