Bakterier

brevkassespørgsmål

Bakterier

brevkassespørgsmål af
bekymret
24 år
Oprettet 7 år 5 måneder siden

Kære Brevkasse, jeg er en pige/kvinde på 24, som i dagligdagen er meget bekymret over bakterier, hvilket naturligvis gør mit liv besværligt. Jeg er blandt andet nervøs hver gang jeg skal tilberede mad osv. (Har fået henvisning fra lægen af flere omgang til at tale med psykolog om det, men det hjælper ikke, da jeg ikke kan betale den sidste del af pengene selv) Nu er det så også et problem i forbindelse med mænd. I løbet af de sidste to år har jeg tre gange mødt en sød fyr, som jeg er blevet meget glad for og vild med, og virkelig haft lyst til at have sex med, men hver gang vi har prøvet på noget i den retning, begynder jeg at bekymre mig så meget om mulige bakterier/vira/sexsygdomme jeg kan blive smittet med, hvilket gør det svært for mig at slappe af. Det har intet at gøre med ikke at føle sig følelsesmæssigt klar til sex, for det føler jeg, at jeg er og har været meget tryg ved de forskellige søde fyre, som har været meget forstående overfor mig, men selvfølgelig skuffede over, at det ikke er muligt at ha sex med mig. Normalt er jeg i stand til at gøre noget/stoppe med at bekymre mig, hvis jeg ved, hvad der er det normalt hensigtmæssige at gøre i en situation. Så her er nogle spørgsmål omkring de situationer, som normalt gør mig bange: 1)Når man efter at ha kælet med hinanden, skal til at have kondomet på, hvordan får man det så på hygiejnisk? Uden at der kommer bakterier udvendigt på plastikket. Jeg har prøvet at gå ud og vaske mine hænder først og så tage ved kondomet med helt rene hænder, men har svært ved at få det på uden at komme til at røre ved penis.. 2) Hvis jeg har sovet med en mand, og vi har rørt ved hinanden i løbet af natten, så er jeg også bange for at tage bad næste morgen. Hvis han har rørt ved mine bryster eks. eksempelvis (eller arme, mave, osv.) måske efter at have rørt ved sin pik, så har jeg jo også hans bakterier på mig. Og bliver disse så ikke skyllet direkte ned i underlivet på mig under et brusebad? Eller kan det ikke lade sig gøre? Det var lige et par af mine bekymringer, håber I kan svare. Kh. mig

Svar:

Hej med dig

Cyberhus er et rådgovningstilbud for børn og unge mellem 9-23 år. Da du er ældre kan vi desværre ikke tilbyde dig et svar.

Jeg må derfor henvise dig til Netdoktor eller egen læge.

Venlig hilsen
Niels-Christian

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål