Sorg

brevkassespørgsmål

Sorg

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 5 år 3 uger siden

Jeg ved ikke hvordan jeg skal starte det.

Jeg har længe døjet med tanker om at ende mit liv.

Jeg har aldrig prøvet at stå der og tænke på at hoppe ud foran et tog eller noget  men det kommer bare når jeg er der hjemme.

I dag så som flere andre dage har jeg fået følelsen af at den/de pige/piger jeg godt kan lide bare ikke kan lide mig og at de ikke kan se at jeg er der. Og det er bare det der gøre at jeg ligger her lige nu og tænker på hvordan det er at stå på en bro og kikke ud over havet se de bølger der er der nede og tænke på hvordan det ville være at ramme dem med flere hundrede km/t og om det endeligt ville gøre mig fri for mine lidelser og om jeg så kan føle mig fri nok til at være ligeglad med alt.

Men ja somsagt så har jeg der bare vikeligt skidt og der er mange andre ting som også bare går mig på som livet i skolen er noget værre lort og jeg har det bare ikke så godt

Hilsen en der ikke kan så meget mere

Svar:

Hej

Hvor er det godt at du er kommet her ind og skrevet om hvordan du har det. Det lyder til du har nogle problemer du gerne vil have noget hjælpe med og jeg vil gerne hjælpe dig på vej.

Selvmordstanker er ikke altid lette at slippe af med og det handler meget om hvordan du har det om du er i balance både fysik og psykisk. Jeg ved godt det er svært at skulle tænke på noget andet men hvis alt hvad du laver er at tænke i de samme baner så bliver det svært at give slip på de tanker. Så vi skal have dig væk fra lave ting hvor du får disse tanker hele tiden, jeg kunne forstille mig de kommer mest når du er alene. Så prøve at lave flere ting, læs en bog, spil lidt computer, gå til noget sport, noget du har lyst det kan distrahere dine tanker. Så du ikke bare får fri fra skole og går hjem og ligger i din seng og lader din tanker tage kontrol med dig og dit liv. Det kommer til at blive en kamp mellem dig og din tanker, men jeg tror på at det er en kamp du kan vinde.

Du skal også huske at det er okay at spørge om hjælpe fra folk omkring dig, og fordi du har haft mod til at åbene op her tror jeg helt sikkert også du kan gør det til folk omkring dig. Jeg vil råde dig til at snakke med dine forældre eller en voksen som du stoler på, om at du ikke har det så godt måske få lavet en tid ved lægen så de kan finde ud af om du har en depression så du kan tale med nogle professionelle om hvordan du har det. Jeg tror det er vigtigt at du får snakket om hvordan du har det, for andre kan ikke hjælpe dig før du giver dem lov og viser du er villige til at modtage noget hjælp. Du kan godt have det mega dårligt og tænke hvorfor er der ingen der hjælper mig, men det kan været svært at se at du har det skidt for ingen kan kigge dig ind i hovedet og se du har det psykisk dårligt. Så første skridt er at du åbner op til andre også vil jeg tro at du er villige til at hjælpe mig med at få det godt igen.

Håber mit svar hjælper dig på vej og giver dig mod til at tale med andre om hvordan du har det.

Jens

JensVMs billede
Jens fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål