Smerter i skinneben

brevkassespørgsmål

Smerter i skinneben

brevkassespørgsmål af
Anonym
22 år

Hej For to dage siden spillede jeg en fodboldkamp hvor jeg gik i en hård tackling. Jeg har fået et kraftigt slag på skinnebenet. Min benskinne var faldet til siden så der var ingen beskyttelse. Jeg har fået et kæmpe rødt mærke der hvor skaden er. Huden er følelsesløs når jeg forsigtigt rører ved det. Selve skinnebenet gør helt vildt ondt når man rører ved det. Kan der være slået en flig af eller er det blot et hårdt slag?

Svar:

Hej:)

Godt du skriver.
Et direkte spark på skinnebenet vil som oftest bare være slaget, som du selv nævner. Det er ikke så hyppigt, at man slår en flig af knoglerne midt på knoglerne. Dermed ikke sagt, at det ikke kan gøre voldsomt ondt.  Det kan det gøre et godt stykke tid. Hvis du ikke kan støtte på benet endnu, så synes jeg du skal blive set hos din læge.

God bedring!

Mvh
Lægen

SebastianUs billede
Sebastian har svaret på dette spørgsmål