Små bryster

brevkassespørgsmål

Små bryster

brevkassespørgsmål af
Ellie
13 år
Oprettet 5 måneder 3 uger siden

Hej Cyberhus, Jeg er en pige på 13. Da jeg var jeg mindre var jeg ret ligeglad med min krop og udseende. Men nu når jeg går i 7. klasse, går folk meget op i udseende og stil. Jeg er lidt populær men ikke lige så meget som de andre piger i min klasse, og når jeg mener populær mener jeg at dregene giver opmærksomhed og vil være sammen med dem. Det er de ved også med mig ikke så meget som de andre. Og jeg tror det fordi de har store bryster. Så en dag tog jeg min storesøster bh på, som var lidt stører altså jeg kunne godt passe den men den var lidt stører og da jeg tog min bluse på blev de større. Og det hjalp jeg fik masser af opmærksomhed. Men så mistede jeg den eller den er bare væk. Så jeg tog en anden en men den er alt for stor, så jeg tog flere bh ned under så jeg kunne passe den. Og det har jeg gjort i ret lang tid. Men jeg fortryder det så meget fordi nu skal jeg havde den på hele tiden, og jeg får problemer f.eks. i idræt der kan jeg ik skifte tøj fordi jeg synes det flovt at pigerne ser at jeg har masser af bh'er på. Så en dag tager jeg min gamle venindes tlf og læser hendes beskeder og ser at de ved at jeg tager flere bh'er på. Jeg blev ret ked af det, fordi det var en hemmelighed jeg holdte for mig selv. De ved ikke at jeg ved det. (Og jeg ved godt at det er forkert at læse folks beskeder) men nu ved jeg ikke hvad jeg skal gøre. Fordi jeg kan ik stoppe med at gøre det fordi så tænker folk, hvordan kan hendes bryster blive så små. Og jeg er også bange hvis de fortæller de andre om det. Håber i kan hjælp, ved godt er et dumt spørgsmål men jeg tør ikke at sige det til nogen. K.H pige på 13 år

Svar:

Hej du

Når det er noget, der fylder indeni, så er det fuldstændig okay at skrive herind. Og det lyder til at du er ret fyldt af det her med dine bryster og hvad du lige skal gøre.

For mig er der ikke nogle 'dumme spørgsmål'. Og du skal vide, at alt det her med at komme i puberteten og gå i 7. er der bare så mange, der står sammen med dig i. I alle de der tanker og følelser, der kan komme væltende inde over én. Og jeg kommer gerne med nogle tanker til dig.

Jeg kan sagtens høre, at du ikke lige ved, hvad du skal gøre nu, hvor du har prøvet at tage nogle store bh'er på. Og har oplevet at få mere opmærksomhed fra nogle fyre pga det. Og nu ved du ikke, om det vil blive 'afsløret', fordi dine veninder ved det. Og det forstår jeg godt. Jeg tænker faktisk det her med at benytte små tricks, for at ændre lidt på sit udseende er noget de fleste har prøvet, så det du har gjort er sket ikke så usædvanligt.

Jeg kan ikke komme med en løsning, hvor du med sikkerhed ikke vil blive 'opdaget'. Selvom det kunne være dejligt at give dig en helt skudsikker plan.

Jeg tænker at du kan prøve at tænke godt efter, hvad du selv synes, passer bedst til dig at gøre fra nu af. Der er mange løsninger, som du kan vælge.

Du kan godt fortsætte med at tage de her flere store bh'er på også selvom de andre godt ved det. Det er dit valg og der er ikke noget galt med at gøre det. Tænk på, hvor forskellige vi alle ser ud. Vi har fx forskellige frisurer, og man må også godt have flere bh'er på.

Det kan også være, du hellere vil gå nogle skridt tilbage og droppe de mange lag. Og så er det også helt okay at du en dag ikke har noget på. Det gør ikke noget, at der så er nogle dage i træk, hvor dine bryster ser forskellig ud.

Det kan også være, du kan få købt en bh, evt har push-up, så du stadig føler at brysterne ser større ud, men hvor det måske føles mere naturligt og den måske passer dig lidt bedre.

Uanset hvad du vælger og hvad der evt sker, så har jeg bare lyst til det sige til dig, at de ægte veninder og de fyre, som godt kan lide DIG, de skal nok blive ved med at være der for dig og vil sandsynligvis være ligeglad med, om du ser forskellig ud nogle gange.

De bedste hilsner og knus

Mai

Mais billede
Mai har svaret på dette spørgsmål