Skarp smerte

brevkassespørgsmål

Skarp smerte

brevkassespørgsmål af
Anonym
22 år
Oprettet 1 år 3 måneder siden

Hej, jeg har den seneste måned haft en skarp, jagende smerte et bestemt sted på inderlåret, som varede et par sekunder og så forsvandt igen. Det kommer 1-3 gange om dagen, men nytårsdag havde jeg det 15-25 gange på en aften, men det forsvandt i nogle dage igen og kom så tilbage igen. Det gør rigtig ondt når det sker, men som sagt kun i højst 5-10 sekunder. Det er et specifikt punkt på låret, hvor smerterne kommer fra, men jeg kan virkelig ikke finde ud af, hvorfor jeg oplever det. Det kan komme når jeg sidder eller ligger ned og kun få gange når jeg går rundt. Det kan også komme, når jeg strækker benet ud (et par gange). Har tænkt over, om det er en nerve eller en muskel? Jeg træner ikke og har været meget inaktiv, men er begyndt at gå, så tror ikke det er en skade?

Svar:

Hej og mange tak for dit gode spørgsmål :-)

I udgangspunktet lyder det ikke farligt, men selvfølgeligt kan det være meget generende og irriterende for dig. På det du beskriver, lyder det rigtig meget som muskulære smerter. Det behøver ikke at være en skade som starter det her, blot som du siger at man er inaktiv, så bliver musklen "sløv" og kan give sig i form af ømhed. Det kan helt klart afhjælpes med fysisk aktivitet.

Jeg vil anbefale at du kan gå nogle ture, evt opstarte i fysioterapi mhp at få nogle gode øvelser og råd ift at afhjælpe smerterne/ømheden.

Såfremt dine smerter bliver værre, vil jeg anbefale at du kontakter egen læge, men det her lyder rigtig meget muskulært, og derfor er jeg ikke bekymret som læge.

Håber det var svar på dit spørgsmål :-)

Mvh

Khaled, læge

Khaleds billede
Khaled fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål