Skal jeg sige det

brevkassespørgsmål

Skal jeg sige det

brevkassespørgsmål af
Line
13 år
Oprettet 4 år 1 uge siden

Hej cyberhus

Jeg har det her crush på en i min klasse men har lige haft et breake up med min eks og når jeg snakker med mine veninder om det siger nogle af dem at jeg skal sige det men andre siger jeg bliver en player hvis jeg ender med af få noget med ham og jeg kan ikke være i samme rum som ham uden jeg rødmer over ham så skal jeg sige det er vente

Hilsen pigen der crusher totalt på din klassekammerat

Svar:

Hej Line,

Det er svært at sige, hvad der er det rigtige at gøre. Det skyldes nok, at der ikke i den forstand er et "rigtigt" svar. Det handler mere om, hvad du helst selv vil, og hvad du har det bedst med at gøre.

Der er ingen tvivl om, at du har følelser for din klassekammerat. Det skriver du også selv, og underskriver endda med "pigen, der crusher totalt på sin klassekammerat". Hvis man kun kigger på den del ville jeg helt klart anbefale dig at sige det til ham. Men du skriver også, at du lige har haft et break up. Og det betyder, at det ikke kun er dine egne følelser du skal tænke på.

Jeg tror det bedste du kan gøre er at spørge dig selv, hvordan du ville have det, hvis det nu var din eks, der crushede på én og begyndte at have noget med én kort efter jeres break up. Hvis du ville være helt okay med det, tænker jeg, at du bare kan give den gas i forhold til dit crush. Hvis du ville have det svært med, at din eks begyndte at få noget med en anden tror jeg det vil være en god idé at træde lidt mere varsomt. Det kan du fx gøre ved at tage en snak med din eks om, at du crusher på din klassekammerat, og at du gerne vil være sikker på, at din eks er okay med, at du måske begynder at få noget med din klassekammerat. Det vil i hvert fald være god stil at gøre.

Hvorvidt du bliver set som en player tror jeg afhænger af, hvordan du vælger at håndtere situationen. Hvis du tager the high road, og spiller med åbne kort hele vejen igennem - altså snakker med din eks om dit nye crush, inden du handler på det - viser du, at det faktisk er noget du har tænkt over, og at du ikke bare "springer fra den ene til den anden". Og så tror jeg ikke du vil blive set som en player. Hvis du i stedet kaster dig hovedkulds ud i det med dit crush, uden at tage en snak med din eks, så viser du, at du mest tænker på dig selv, og så er der en større risiko for, at du bliver set som en player.

Jeg håber det giver mening, og at du kan bruge det.

Mange hilsner.

Siv

Sivs billede
Siv fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål