Skal jeg droppe ham eller ej?

brevkassespørgsmål

Skal jeg droppe ham eller ej?

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år

Hej.

Jeg er en pige på 16 år, og går i 9. klasse. Mit problem er at der er den her dreng i min klasse, som jeg altid har haft et eller andet for. Her for nogle måneder siden begyndte jeg så at crushe på ham. Jeg har så fundet ud af, for en måned siden, at han kunne lide en anden. Her igår var jeg så til fest, hvor han var der, og lige pludselig hang han op ad min veninde. (Det skal lige siges, at det ikke er den han har sagt han godt kunne lide.) De er væk i noget tid, og jeg finder ud af at min veninde har givet ham et blowjob. Det skal lige siges, at jeg har ikke lavet andet end at snakke om ham til min veninde, og på arbejdet har de skrevet rigtig meget sammen. Hun sagde at det bare var fordi de var venner, og jeg sagde også at jeg var ved at komme over ham. Ugen op til havde de skrevet sammen på arbejdet, da hun så står og smiler, spørger jeg så om hvad de skriver om, hun siger det er internt, men finder så ud af at det de skrev om var, at de havde aftalt at de skulle lave noget til festen. Efter festen blev jeg lidt jaloux over, at de hang så meget op ad hinanden, og at hun gav ham et blowjob, så jeg kan mærke at jeg stadig ikke er over ham endnu. Mit spørgsmål/problem er så, at jeg ikke ved om jeg skal droppe mit crush på ham, sige hvordan jeg føler overfor ham eller prøve på at få ham til at kunne lide mig, hvad gør jeg lige?

Svar:

Kære dig.

Hvor er det godt, at du skriver herind. Det lyder som en svær situation du står i lige nu med fyren fra din klasse som du har et crush på, men som også kan lide en anden, og som nu har været sammen med din veninde til en fest. Det kan gøre rigtig ondt at blive afvist eller vide at der er en anden som er sammen med den, som man selv er vild med. Måske er det en lille trøst for dig at vide, at du langt fra er den eneste, der har oplevet at været forvirret eller i tvivl om noget med en person man har et crush på. Nogle gange sker der ikke de ting som man selv havde ønsket eller håbet på, og sådan er det for alle.

Du fortæller, at du kunne mærke, at du blev lidt jaloux over at dit crush og din veninde havde hængt så meget op af hinanden, og da du fandt ud af, at hun også havde givet ham et blowjob til festen. Det er virkelig okay og helt normalt at have det sådan, som du har det. Det er aldrig sjovt at se en man er lidt vild med og sin veninde stå og flirte, og bagefter opdage at de også har haft noget kørende over sms, og endda har været sammen til en fest man også selv har været til.

Du skriver også, at du kan mærke, at du stadig ikke er kommet over dit crush, selvom du havde sagt til din veninde, at du egentlig var ved at komme dig over ham. Til det vil jeg gerne fortælle dig, at det er helt almindeligt at tro, at man egentlig er kommet sig over en man har været vild med. Men når man så ser sit crush igen, eller ser at personen er sammen med en anden, kan følelserne blusse frem igen. Det kan betyde, at man både kan blive ked af det, sur, skuffet og vild med personen igen eller få nogle andre følelser i kroppen.

Du spørger, om du skal droppe dit crush på fyren fra din klasse, om du skal sige til ham hvad du føler for ham, eller om du skal prøve at få ham til at kunne lide dig. Mit bedste råd til dig vil være, at mærke efter helt ned i maven om du stadig er så vild med fyren, at du gerne vil have, at han også skal kunne lide dig og gøre noget ved det. Eller om de ting som du har beskrevet der er sket betyder, at det ikke er ham du skal gå efter. Det lyder som om, at nogle af de ting han har gjort, har gjort dig ked af det og usikker på dig selv. Så det vil også være en god ide, at prøve at finde ud af, om han ville kunne finde på at gøre noget lignende over for dig igen. Det er kun dig selv der kan mærke, hvad du hælder mest til at gøre.

Jeg håber, at du kunne bruge mit svar og ellers er du også altid velkommen til at skrive ind i vores 1-1 chat.

De bedste hilsner fra

Gro.

Gros billede
Gro fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål