skal flytte skole

brevkassespørgsmål

skal flytte skole

brevkassespørgsmål af
Maja
12 år

hey jeg er en 12 årige pige og skal skifte skole men jeg ved ikke hvordan, man giver et godt førstehåndsindtryk please hjælp😅

Svar:

Kære Maja

Det lyder rigtig spændende med en ny skole, men jeg kan godt forstå, at du kan være lidt nervøs for at skulle møde alle dine nye klassekammerater. Du spørger derfor om, hvordan man kan give et godt førstehåndsindtryk, så det vil jeg prøve at komme med lidt tanker om :-)

Jeg tænker, at det er vigtigt at sige, at det nok vil være forskelligt, hvad der giver folk et godt førstehåndsindtryk, og der vil altid være nogen, hvor det tager lidt længere tid end andre at blive venner. Men fælles for de fleste er nok, at vi godt kan lide folk, som kommer ind og tør kigge os i øjnene og tør tale og evt. tør stille lidt spørgsmål. Det vil sige en, som tør "være med", fordi det også gør det lettere at være dem, der skal tage imod den nye person. Så mit bedste råd til dig vil være at komme den første dag og prøve at tale med folk. Du kan f.eks. spørge ind til deres fritidsaktiviteter eller hobbyer, eller måske spørge om nogle af dem vil vise dig lidt rundt på den nye skole? Det kan også være en god måde at komme til at snakke med nogen.

Derudover så tænker jeg, at det vigtigste er, at du er dig selv, for det er den person, som dine nye klassekammerater skal lære at kende, og jo før, jo bedre, tænker jeg.

Jeg håber, at du kan bruge mit svar. Rigtig meget held og lykke til dig, når du skal starte på din nye skole!

De bedste hilsner

Dagmar

Dagmars billede
Dagmar fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål