Single

brevkassespørgsmål

Single

brevkassespørgsmål af
Larsen
23 år
Oprettet 3 år 3 måneder siden

Jeg har været single i nogle år og vil gerne finde kærligheden i 2021. Jeg har tinder men ikke fået så mange likes som jeg havde troet. Jeg er dog ikke desperat men de fleste mennesker længes selvfølgelig efter en anden person. Nu har jeg fået øje på 2 unge kvinder på instagram, de er single begge to men aldrig mødt dem. Hvad og hvordan kan man skrive til dem for at lære dem at kende eller vil det virke for mærkeligt?

Svar:

Hej Larsen,

Det lyder dejligt, at du gerne vil finde kærligheden i 2021. Og god idé at søge ad andre veje, når nu ikke Tinder har givet pote.

Ud fra dit brev kan jeg ikke helt læse, om de to kvinder du har fundet på Instagram er nogen, du intet kendskab har til i forvejen, eller du blot aldrig har mødt dem face to face. Som jeg tolker det du skriver lyder det dog til, at det er to kvinder, du intet kendskab har til i forvejen, og jeg vil derfor svare ud fra det. Hvis det er en forkert tolkning, så skriv endelig igen.

Som udgangspunkt tænker jeg godt du kan skrive til dem. Dog skal du være opmærksom på, at folk kan have mange forskellige måder at bruge Instagram på, så du kan ikke være sikker på at få et svar. Det er nemlig ikke alle, der er interesserede i at bruge Instagram til 1-1 samtaler, og nogle vil måske føle, at det er et privat medie, og derfor undre sig over at få beskeder fra personer de ikke kender. Dog kan du være stensikker på, at hvis du ikke skriver, så får du ikke et svar. Så i den forstand har du ikke rigtig noget at miste. Det vigtige er bare, at du er forberedt på, at det kan ende i en afvisning, og at du accepterer den afvisning, hvis den skulle komme.

I forhold til hvad du konkret skal skrive tænker jeg det er en god idé at tage den helt med ro, og starte stille og roligt ud. Hvis du starter med at skrive, at du leder efter en kæreste er sandsynligheden for at blive afvist temmelig stor. Men hvis du i stedet skriver lidt om dig selv og spørger lidt ind til hende er der større sandsynlighed for at få et svar. Nogen gange kan et simpelt "Hej" også få dig langt. Du kan også overveje at skrive, hvorfor du skriver. Altså ikke det med at du leder efter kærligheden, men mere sådan "jeg fik lyst til at skrive til lige netop dig, fordi...".

Du skriver, at de to kvinder du har fået øje på er single. Jeg bliver nysgerrig på, hvordan du mon ved at de er single, hvis du ikke kender dem i forvejen. Men måske er de venner af dine venner, og det er den vej igennem du ved, at de er single? Hvis det er tilfældet tænker jeg at udgangspunktet for at skrive til dem er lidt et andet. Du er stadig i risiko for at blive afvist, jf. det jeg skrev før, men udgangspunktet for relationen er et andet, fordi I allerede har noget til fælles - nemlig jeres fælles bekendte. Det er som oftest nemmest at starte en dialog op, hvis man har et eller andet til fælles som man kan tage udgangspunkt i.

Noget andet jeg hæfter mig ved er at du beskriver dem som 'unge'. Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal tolke det, da du, i min optik, også selv er ung. Men eftersom du betegner dem som unge leder det mine tanker hen på, at de er yngre end dig. Og måske også en del yngre end dig? Det kan i hvert fald være værd at være opmærksom på, om der er en stor aldersforskel imellem jer, da det kan have betydning for, hvordan det at du tager kontakt til dem bliver modtaget. Husk på, at Instagram, modsat Tinder, ikke som sådan er et medie, der er lagt an på at skabe forbindelse mellem mennesker, der ikke kender hinanden i forvejen. Og af den årsag kan der godt være nogen, der vil finde det besynderligt at du tager kontakt den vej. Samtidig kan der være ligeså mange, der synes det er helt fint. Igen, folk bruger Instagram forskelligt.

Nå, det blev til en hel del tanker om det her, men desværre ikke noget særlig konkret svar. Jeg håber dog du kan bruge mine tanker alligevel. Det vigtigste er, at du følger din mavefornemmelse, ikke er for frembusende, er klar til at acceptere en afvisning, hvis den skulle komme, og tænker over, hvordan du bedst selv kunne tænke dig at blive kontaktet af en du ikke kender. Særligt det sidste kan du bruge som rettesnor for, hvordan det kan være en god måde at kontakte andre på.

Held og lykke!

Mange hilsner,

Siv

Sivs billede
Siv fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål