Sex som 11 årig

brevkassespørgsmål

Sex som 11 årig

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Oprettet 4 år 8 måneder siden

Hej:)

jeg er en pige på 12 år:) jeg vil bare spørge om det er normalt at have sex nu:\ jeg onanere en gang imellem og jeg syntes det er meget rart:)

så jeg vil spørge om det er normalt når jeg kun er 12 år

Svar:

Kære dig,

Det er helt normalt at begynde at interessere sig for sex, onani og kærlighed i din alder. Det er meget forskelligt præcis, hvornår man begynder at onanere og have sex, det handler meget om, at kroppen skal være klar, men også at man skal føle sig klar. Nogle starter meget tidligt med at onanere, mens andre måske meget sjældent gør det. På samme måde er det også meget forskelligt, hvornår og hvor meget man har lyst til at have sex. Derfor kan jeg heller ikke helt svare præcist på dit spørgsmål om, om det er normalt at have sex på din alder, dog er der undersøgelser blandt unge der viser, at de fleste har sex første gang omkring 14-18 års alderen. Selvfølgelig er der både nogle, der begynder tidligere og senere. Det vigtigste er at huske på, at man skal føle sig tryg og godt tilpas, når man skal have sex. Det er oftest lettest med én man er glad for og stoler meget på. Det er vigtigt, at man føler sig helt klar, og det gør ingenting at vente.

Du kan læse en hel masse mere om sex, onani og kærlighed her

Jeg håber, du kan bruge mit svar!

Sophie

SophieBs billede
Sophie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål