Sex i skolen

brevkassespørgsmål

Sex i skolen

brevkassespørgsmål af
Alma
14 år
Oprettet 4 år 1 måned siden

Er det lovligt at have sex i skole? Fx på toilettet

Svar:

Hej Alma,

Må man ikke have sex på steder, hvor andre kan blive stødt af det. Det vil sige, at man fx ikke må have sex midt på en græsplæne, hvor alle kan se én, men godt må have sex ude i skoven, fordi risikoen for at andre ser det, og dermed bliver stødt af det er ret lille. Derfor er det ikke som sådan ulovligt at have sex på et toilet på skolen, idet andre næppe vil se det. I hvert fald hvis man husker at låse døren.

MEN! Skolen kan have nogle regler, der siger, at elever (eller lærere, for den sags skyld) ikke må have sex på skolens område. Akkurat som de kan have regler om, at der ikke må ryges på skolens område. Så det er egentlig op til den enkelte skole at lave et sæt regler for, hvorvidt det er i orden eller ikke i orden at have sex på toilettet (eller andre steder på skolen).

Så jeg kan desværre ikke give dig noget entydigt svar, men jeg håber det hjælper dig lidt alligevel. Og at du i hvert fald ved hvor du skal spørge.

Mange hilsner,

Siv

Sivs billede
Siv fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål