Sex

brevkassespørgsmål

Sex

brevkassespørgsmål af
Magnus
11 år
Oprettet 3 år 8 måneder siden

Lidt werid at skrive det.

Jeg har onaneret i et par dage Og det føltes helt vildt dejligt. Ikke at jeg vil endnu, men vil gerne prøve at have sex for at vide hvordan det er. Er det normalt at jeg gerne vil prøve at have det i så en ung alder?

Svar:

Kære dig,

Det er helt normalt at begynde at tænke på sex omkring din alder! Det er forskelligt, hvor tidligt man begynder at være seksuel med sig selv og andre, nogle er i en tidlig alder seksuelle, mens andre måske slet ikke er seksuelle. Der er ikke noget rigtigt eller forkert her, for vi har alle sammen vores helt egen seksualitet. Når man begynder at komme i puberteten begynder de fleste også at interessere sig for sex, så det er altså helt normalt, det du oplever. Det at man har interesse i sex betyder ikke, at man altid føler sig klar til at have sex. Det er vigtigt at mærke efter i sig selv og først begynde at have sex, når man er rigtig klar til det. Sex er intimt og stort og det kan også være vigtigt, at man gør det med én, man virkelig holder af og er meget tryg ved. Der er ingen grund til at skynde sig. Når man begynder at interessere sig for sex, kan det også være spændende at sætte sig mere ind i, hvad det er og kan være og hvordan det kan foregå. Du kan læse nærmest alt om sex her.

Jeg håber, du kan bruge mit svar!

Kram

Sophie

SophieBs billede
Sophie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål