Sex?

brevkassespørgsmål

Sex?

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Oprettet 6 år 1 måned siden

Hej Jeg vil gerne vide om man kan få en straf eller dom hvis man har haft sex hvis man er under 15?

Svar:

Hej med dig,

Du spørger, om du kan få en straf, hvis du har haft sex under 15 år. Nej, det kan du ikke. Når du er 14 år og derunder, er du under den seksuelle lavalder og kan dermed ikke straffes. Har en person på 15 år sex med en under 15 år, vil personen på 15 i teorien godt kunne blive straffet for at have sex med en mindreårig. Når jeg skriver i teorien, så betyder det, at loven om den seksuelle lavalder er lavet til at beskytte børn mod voksne, der vil/kan udnytte dem, så hvis en 15 årig har sex med en 14 årig, vil vedkommende sandsynligvis ikke blive straffet.

Håber det var svar nok på dit spørgsmål.

Mange hilsner

Christina.

Christinas billede
Christina fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål