Vens mor

brevkassespørgsmål

Vens mor

brevkassespørgsmål af
M
16 år
Oprettet 7 år 5 måneder siden

Hej Cyberhus

Tror jeg har dummet mig. Jeg var hjemme hos min gode ven for ikke så lang tid siden. Mens min ven var i bad, flirtede hans mor med mig, og vi endte med at have sex. Hun sagde at det var rigtig godt, og det synes jeg også at det var. Jeg ved ikke om jeg skal fortælle det til min ven. Vil det ikke bare ødelægge vores venskab? Og hvis jeg får muligheden en anden gang og har lyst, skal jeg så sige ja?

Venlig hilsen M

Svar:

Hej med dig

Lad mig starte med at sige at der ikke er noget ulovligt, og på den måde forkert i det der er sket. Da du er over den seksuelle lavalder, har din vens mor ikke gjort noget forkert, og det har du selvfølgelig heller ikke.

Jeg vil gerne lige starte bagfra. Skal du gøre det igen, hvis du får muligheden? Det lyder i hvert fald som om du tænker, at den her situation kan betyde af dit forhold til din ven går i stykker, og det er vel det du skal spørge dig selv om. Er det fair overfor din ven, og er du parat til at jeres forhold går i stykker?

Jeg ved ikke om det vil være bedst at fortælle det her til din ven? På den ene side er der en risiko for at det vil ændre jeres forhold, hvis du fortæller ham det nu. Og det kan selvfølgelig også ændre forholdet mellem ham og hans mor. Så selvfølgelig kan man tænke at det er bedst at holde jeres oplevelse hemmelig.
Omvendt vil det helt sikkert også ændre jeres forhold, hvis du holder det hemmeligt og han finder ud af det senere. Som jeg ser det er der ikke rigtig nogen god eller enkel løsning. Du kan ikke lave om på at du har været sammen med hans mor, og at det højest sansynlig ikke er noget han vil blive særlig glad for.
Men du kender din ven bedst, og derfor er det også dig der bedst ved hvad du skal gøre nu. Om du skal sige det eller ej.
Om du skal gøre det igen...arh, det tror jeg kun vil gøre din situation værre.

Mange hilsner
Niels-Christian

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål