Våde-drømme!

brevkassespørgsmål

Våde-drømme!

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år

Hey frygter hver nat at få våde drømme... Det ødfelægger min dag hvis det sker... - Hvad gør jeg når det sker? Altså jeg går i bad for tiden når det sker men, det er lidt irriterende at gåi bad kl. 3 om natten f.eks.... Hvad er normalt at gøre? Har nemlig OCD så vasker meget hænder og det med våde drømme hjælper altså ikke ligefrem på det... HELP!!!

Svar:

Hej med dig..

Det er godt du skriver, når du føler det er et problem med våde drømme og lad os se om jeg har et par ideer du måske kan bruge.

Først og fremmest vil jeg gerne fortælle dig, at våde drømme er det mest naturlige i hele verden, og der er intet ulækkert eller beskidt ved det. Mange vender sig bare om med et smil og sover videre og skifter måske lagen om morgenen. Der er også nogen der lige skifter underbukser om natten og andre vågner slet ikke. det er meget forskelligt.

Du fortæller, at du har OCD og at du derfor føler det er nødvendigt at gå i bad hvis det sker. Og helt enig.. det er ikke optimalt at gå i bad kl. 3 om natten, fordi så kan det være svært at sove igen. Jeg kan sagtens se hvordan det ikke passer så godt ind i dit liv lige nu med våde drømme og det er ærgeligt at det skal ødelægge din dag.

Det er svært for mig at råde dig helt præcist til hvad du skal gøre, fordi det handler meget om at du på nogen områder bliver styret af nogle tanker. Derfor handler det også meget om, at du lærer at du lærer at være mindre styret af de tanker og det går jeg lidt ud fra at du får professionel hjælp til.

Derfor er mit bedste råd, enten at fortælle din psykolog om det her også, så han/hun kan hjælpe dig med at finde en løsning der er den bedste for dig. Og som måske passer ind i det andet i snakker om..

Hvis du ikke får hjælp i øjeblikket, så skal du vide at OCD kan fylde rigtig meget i ens hverdag, men det er også noget man kan få hjælp til. Så jeg vil foreslå dig at få en snak med din læge, fordi din læge kan helt sikkert hjælpe dig med at få den rette hjælp.

Jeg håber du kunne bruge mit svar

Venlig hilsen
Erroll