Tænder på mine drenge venner

brevkassespørgsmål

Tænder på mine drenge venner

brevkassespørgsmål af
Mullen
14 år
Oprettet 6 år 9 måneder siden

Er det normalt at tænde på sine drenge venner? Det har stået på i 1 år ca.?

Svar:

Hej med dig,

Det at du oplever, at du tænder på dine drengevenner er helt naturligt og på ingen måde forkert. Når man er i puberteten oplever mange unge forvirring om deres seksualitet, da man kan føle forskellige lyster omkring mænd eller kvinder. Nogle finder hurtigt ud af hvad de tænder på, mens det tager andre lidt længere tid. Nogen finder ud af at de er homoseksuelle, hetroseksuelle, biseksuelle eller noget helt fjerde. Det kan være en besværlig fase, da man har svært ved at finde ud af hvad man har lyst til og hvilket/hvilke køn, man tænder på. Det kan være at du på et tidspunkt får noget erfaring, som kan gøre dig mere afklaret med din seksualitet. Det kan være at du bliver bekræftet i at du tænder på mænd eller måske finder du ud af at du måske er biseksuel, hvilket betyder at du både tænder på mænd og på kvinder.

Det er altså på ingen måde unormalt at tænde på nogen af samme køn. I din situation er det så dine venner. Hvis du fornemmer, at nogle af dine venner har det på samme måde, kan et råd være, at du tager en snak med én som du føler dig tryg ved.

Jeg håber, at du kan bruge mit svar.

Mange hilsner
Stine

StineAs billede
Stine har svaret på dette spørgsmål