Stadig i tvivl?!

brevkassespørgsmål

Stadig i tvivl?!

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år

Jeg er pigen som skrev ind ang. At få sygdomme ved blowjob. Min kæreste har givet mig finger men vil ikke selv slikke det af fordi han har hørt at man kan få sygdomme af det. Mine venner siger at man ikke kan, men nu er jeg i tvivl igen. Kan man få sygdomme af at smage på det våde fra en piges underliv ? Og hvad kaldes den væske? Kh. Pigen med de mange spørgsmål :)

Svar:

false

18 pt

false

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Table Normal";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin-top:0cm;
mso-para-margin-right:0cm;
mso-para-margin-bottom:10.0pt;
mso-para-margin-left:0cm;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:12.0pt;
font-family:"Times New Roman";
mso-ascii-font-family:Cambria;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-font-family:"Times New Roman";
mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
mso-hansi-font-family:Cambria;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

Hej med dig.

Tak for dit brev. Det er rigtig godt, du skriver til os med alle dine spørgsmål – det er derfor, vi er her!

Først og fremmest er jeg nødt til at sige, at når du kun er 12 år, så er det faktisk slet ikke lovligt for dig at have sex endnu – heller ikke oralsex. Den lov er lavet, fordi ens krop, tanker og følelser oftest slet ikke er klar til at have sex, når man er 12 år gammel. Hvis du har sex med en, som er over 15, kan han faktisk blive straffet for at have sex med en mindreårig. Jeg vil derfor råde dig meget til at vente med at udforske det, til du er sikker på, du er klar til det, og det ikke længere er ulovligt.

Den største risiko for at blive smittet med kønsygdomme er ubeskyttet samleje, men der er også en lille risiko for at blive smittet gennem både oralsex og det, du beskriver. Hvis din kæreste har en rift i munden, kan han faktisk godt blive smittet ved at slikke på den finger, han har haft oppe i dig. Den væske, der kommer ud af pigens underliv, kaldes skedesekret.

Jeg er lidt i tvivl om, hvorfor han overhovedet skulle slikke på fingeren. Er det fordi, han egentlig har lyst til det, men ikke tør pga. risikoen, eller er det noget, du gerne vil have, at han gør? Jeg tror, der er mange drenge, der ikke vil have lyst til det, uanset om man kan få sygdomme af det eller ej. Hvis det er sådan, din kæreste har det, så synes jeg, det er vigtigt, at du respekterer det. Det allervigtigste ved sex er, at hverken drengen eller pigen gør noget, de ikke har lyst til.

Jeg håber, du kan bruge mit svar til noget, og at du vil overveje de ting, jeg skriver til dig.

Mange hilsner

Line

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål