skylle ud?

brevkassespørgsmål

skylle ud?

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Hej Mig og min kæreste havde sex igår. Da han var kommet og trak sig ud, opdagede vi desværre at kondomet var sprunget. Jeg gik med det samme ud i badet og forsøgte at skylle spermen ud igen. Jeg er sidst i min cyklus. Skal jeg tager en fortrydelsespille alligevel eller er det nok at "skylle" spermen ud når man kan det 2 min efter?

Svar:

Kære pige 15 år

Dejligt at høre at i brugte kondom, desværre ret uheldigt at det sprang.

Det er desværre ikke nok at skylle spermen ud, eftersom at spermen er ekstrem hurtig. Så hvis kondomet sprang, er der ikke andet at gøre, end at tage en fortrydelsespille senest indenfor 72 timer.

Læs om fortrydelsespillen her

Venlig Hilsen

Sascha