Skedeåbning

brevkassespørgsmål

Skedeåbning

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år

Hej cyberhus, jeg vil spørge om noget som jeg har undret mig over længe. Er det normalt at ens skedeåbning er meget lille, og at den sidder ret langt nede, altså i retning af endetarmen? Jeg har set nogle billeder af en skede, hvor åbningen så ud til at være nogle cm, og den sad ligesom mere i midten. Jeg har prøvet at bruge tampon men det er som om at den ikke vil op, og jeg kan heller ikke få mere end 1 finger op i skeden, er der noget galt med mig? P.s jeg er jomfru

Svar:

Hej med dig

Det er rigtig godt du skriver herind, nu når du er i tvivl om noget ikke er, som det skal være. Først og fremmest syntes jeg du skal vide, at alle skeder er forskellige, så helt ens vil de aldrig se ud og det er ikke unormalt åbningen er ned af, imod endetarmsåbningen.

Du skriver du er jomfru og det tror jeg også er grunden til, at du stadig har en meget lille skedeåbning. For det er der ikke noget unormalt ved, men hvis det irritere dig og gerne vil have, den udvider sig lidt, så du kan få mere end 1 finger op, eller bare en tampon. Så kan du stille udvide dig selv ved, at give dig selv finger og stille begynde, at prøve at give dig finger ved og stikke en til finger med op. Når du har gjort det noget tid, kan du gå over til og bruge en gulerod eller en dildo, i den størrelse der passer med, at du stadig bliver lidt udvidet, men ikke gør alt for ondt. Men du skal huske, hvis du bruger en gulerod, skal der være kondom på. For der kan være bakterier på, som ikke skal op i din skede.

Du skal dog vide det tager rigtig lang tid, at udvide sig og hvis det ikke ser ud eller føles som om du overhovedet udvider dig, syntes jeg du skal tage til lægen, så han kan tjekke om der kan være noget andet galt.

Jeg håber du kan bruge svaret

Med venlig hilsen Paw