Skal jeg sige ja til sex med ham??

brevkassespørgsmål

Skal jeg sige ja til sex med ham??

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Hej, der er den her fyr, vi har det rigtig godt sammen, og griner meget sammen. Vi kan også komme op og toppes, og jeg ved ik hvorfor, men han tænder mig helt vildt. Hans smil går lige i mine trusser, hans øjne får mig til at tjekke ham ud en ekstra gang, hans stemme tænder mig, jeg ved ik... Der er bare så meget ved ham! Når vi skændes så har jeg virkelig lyst til at... ha' ham! Vi er jo ik kærester, eller fantastiske venner, eller noget... men han ku' mig godt, det ved jeg! Det har han indrømmet et pr gange! Men ved ik helt, skal vi gøre det... Bliver det akavet? Ved ik helt, tror det ku blive godt, men... måske lidt akavet at have ham som bolleven ligefrem, tror at hvis vi gør det en gang, så gør vi det nok flere gange;) Ved ik helt!

Svar:

Hej med dig.

Jeg synes, det lyder rigtig dejligt, at der er en fyr, der får dig til at føle på den her måde. Det er rigtig dejligt at opleve, at nogen tænder en på den måde - også selvom det kan være en smule forvirrende og svært at finde ud af. Jeg kan godt forstå, det er svært at finde ud af, hvad du skal gøre ved det.

Først og fremmest synes jeg, du skal finde ud af, hvordan I to står ift. hinanden. Det kan du fx gøre ved at skrive til ham eller spørge ham direkte, hvordan han har det med dig. Du kan evt. starte med at fortælle ham, hvordan du har det med ham. Så kan det nemlig være, han har mere mod på ærligt at fortælle, hvordan han ser dig. Ved at få styr på jeres forhold kan du efterfølgende nemmere vurdere, hvad næste skridt skal være. Jeg tænker, det kan være en god idé at lave nogle ting sammen, så I lærer hinanden endnu bedre at kende. Når man overvejer at have sex med en fyr, er det nemlig rarest, hvis man kender ham godt på forhånd. I kan evt. gå en tur sammen, aftale at se en film, tage ud og drikke en kop varm kakao, eller hvad I nu har lyst til. Når I har lært hinanden endnu bedre at kende, tror jeg også nemmere, du undgår, at tingene bliver akavede, hvis I tager næste skridt.

Jeg tænker, du kan prøve at snakke med dine veninder om, hvad de har gjort, når de har haft det sådan med en fyr. Måske har de nogle gode idéer til, hvad du kan gøre. Det kan også være, du har nogle vennner, som kender jer begge og som ved lidt om, hvordan han har det.

Hvis du ikke har haft sex før, synes jeg, det er vigtigt, at du ikke bare springer ud i det, men sørger for, at du er helt klar til det. Et vigtigt element i at være klar er at ham, man vælger at have sex med, er en, man føler sig tryg ved. Jeg vil derfor råde dig til at mærke efter, om du virkelig er klar til sex og til sex med netop ham, inden du gør det. Nogle gange kan vores lyster nemlig bilde os nogen ting ind, hvis vi ikke får tænkt tingene godt igennem, og så risikerer du, at det bliver en dårlig oplevelse.

Alt det bedste til dig, god weekend og held og lykke med fyren.

Vh. Matilde